neljapäev, 1. november 2018

Sinakas sügis

Kuidas küll see sügis alati niiiiii ootamatult saabub...
ja sinist värvi jagub ka minugi aeda.

Ploomipuult Emma Leppermann ootan juba aastaid korralikku saaki, kuid 8-aastane puu on viimastel aastatel piirdunud paarikümne ploomiga. No jah, algusaastatel hea kui 1-2 ploomi sain maitsta. Kõik
lohutasid, et tuleb ikka kannatust varuda, esimestel aastatel ta ongi väga kehv saagiandja.
Puu alla sai sel aastal istutatud elulõng, võib-olla suudab tema välja võluda järgnevateks aastateks viljakamat ploomisaaki...
Clematis / elulõng Viola

Meriväljal elulõngakasvatajate Mahhovite aeda külastades kiitis Erika Mahhova karuputkelehist elulõnga, kuna ta kasvab kõigest põlvekõrguseks ning sügisel õitsevad sinised õied on hüatsindilõhnalised. Ainult et minu aias ei piirdu tema kasv põlvekõrgusega vaid ta pürgib ikka kõrgustesse...
Clematis heracleifolia  / karuputkelehine elulõng


Clematis /elulõng Star of India

ilus sinine floks

Campanula medium / keskmine kellukas

Lobelia siphilitica sinine lobeelia
Valgamaal olles vaatasin ma kurvastusega täis kasvanud karjääri, kus ma lapsena ujusin. See karjäär kaevati savi saamiseks tellisetehasele, ta oli lihtsalt üks järsk ja sügav veeauk.
Aga mu isa lasi tasandada veeaugu liivahunnikutega, et EPT töötajate lastel oleks oma ujumiskoht. Mina muidugi ei teadnud sellest midagi, aga teised tulid mulle ütlema, et tänu minu isale on olemas üks igavesti mõnus ujumispaik...

Aga kõrval asuvasse karjääri on oma kodu leidnud luigepaar koos oma 3 pojaga...


3 kommentaari:

  1. Jah, need lapsepõlve maastikud...minu rüblikuaja jalgrattaradade peal oli 20-30 cm diameetriste tüvedega lepamets ja põlise männimetsa asemel raiesmik. Ja nüüd ma tean, minu ilus nimetu helesinine floks ongi sinu aiast pärit. :)

    VastaKustuta